annazimmer.reismee.nl

Wat te doen met kapsels tijdens sociale afstand

Gouverneur Andrew Cuomo heeft vandaag in New York de nieuwste maatregelen aangekondigd die moeten worden genomen om de verspreiding van het nieuwe coronavirus te vertragen. Een nieuwe beperking is het sluiten van alle kapsalons, een noodzakelijke voorzorgsmaatregel om zowel haarstylisten als hun klanten te beschermen, maar ook een die al een ongekende impact heeft op hun branche.

"Het is allemaal behoorlijk surrealistisch", zegt de in LA gevestigde haarstylist Vernon François, die Lupita Nyong'o en Serena Williams als klanten beschouwt. "Het heeft een grote invloed op beauty- en haarprofessionals; mensen die in salons werken, op fotoshoots, filmsets, voor particuliere klanten, bureaus, ook productiehuizen en bedrijven, veel mensen worstelen nu echt." Rubi Jones, oprichter van This Is Salon in Chinatown, heeft vorige week zijn winkel gesloten om sociale afstand te stimuleren en heeft soortgelijke zorgen en angsten. "Velen van ons zijn homeschooling, zorgen voor onze uitgebreide families en onze huizen terwijl we de tijd en mentale ruimte proberen te vinden om onze bedrijven overeind te houden", legt ze uit. "Maar uiteindelijk heb ik me overgegeven aan het feit dat ik niet kan bepalen hoe lang dit mijn industrie zal beïnvloeden en ik ben veel meer bezorgd over de levens van de meer kwetsbaren over de hele wereld die pijn hebben en zal pijn doen door deze pandemie. Zoals ik vanmorgen tegen mijn therapeut zei (via videochat), is haar gewoon haar en het zal er nog steeds zijn. " Voor haarstylist Mischa G uit Brooklyn is positiviteit van het grootste belang. "Ik probeer mezelf ervan te verzekeren dat zodra we beginnen te normaliseren, wat het 'nieuwe normaal' ook mag zijn, onze branche en onze klanten dat ook zullen zijn."

Onnodig te zeggen dat velen zich afvragen wat ze moeten doen tussen nu en hun volgende professionele knipbeurt, die in de nabije toekomst waarschijnlijk niet zal zijn. Word wijs: net zo belangrijk is wat u niet moet doen. "Ik weet niet wie dit moet horen, maar dit is niet het moment om thuis je pony te knippen", grapte haarstylist Justine Marjan op Instagram. Van het vermijden van mislukte doe-het-zelfversieringen tot het ondersteunen van uw stylist van veraf, hier wegen haarprofessionals op de do's en don'ts van kapsels en verzorging gedurende deze tijd.

DOEN: FaceTime uw haarstylist voor een consult

Gezondheid is onze collectieve topprioriteit en in geen geval mag een kapper een huisbezoek doen. Laat in plaats daarvan videochat-apps, zoals FaceTime, als een hulpmiddel fungeren tijdens deze overgangsperiode. "Neem contact op met uw haarstylist, want zij kunnen u de beste tips en trucs geven over hoe u uw haar gezond kunt houden met producten die u thuis heeft", zegt Mischa G, die al een aantal virtuele sessies heeft gehouden met klanten, inclusief hulp bij het veilig verwijderen van haarextensies. François gebruikt deze platforms ook om anderen te begeleiden bij verschillende manieren om hun haar te verzorgen, stylen en onderhouden. "Vooral in het huidige klimaat is het geweldig om de technologie te hebben om dit te kunnen doen", zegt hij. "Maar het verandert niets aan het feit dat ik mijn klanten nooit zou aanraden om thuis hun eigen haar te knippen!"

NIET DOEN: Go Rogue With Scissors at Home

Stylisten zijn unaniem in het adviseren van klanten om hun eigen pony niet te knippen of zelf grote veranderingen in hun bezuinigingen aan te brengen - vooral niet onder begeleiding van YouTube-video's. "Een professionele reparatie van de aangebrachte schade zal meer tijdrovend en duurder zijn dan geduldig wachten en het correct laten doen als het in de toekomst veilig is om een professional in de salon te bezoeken", zegt Mischa G. Dit geldt vooral voor getextureerd haar , waarschuwt Francois. "Wat je dacht dat een kleine hoeveelheid was, kan op een grote hoeveelheid lijken als je knikken of krullen terugveren", legt hij uit: "Begrijpen of haar nat of droog moet worden geknipt, welk vochtniveau is het beste in welke situaties en waarvoor? texturen, al deze dingen zijn aangeleerde vaardigheden. Ik heb gedurende vele jaren mijn eigen uit de vrije hand gedroogde snijtechniek ontwikkeld, en het doet me een beetje schrikken als ik iemand voorstelt die ongetraind is om dit zelf of een geliefde uit te proberen. "

DOEN: Profiteer van de extra tijd om behandelingen te doen

In een tijd van niet regelmatig trimmen, zijn gespleten punten een lastige zaak, maar er zijn tal van andere manieren om ze aan te pakken. "Ze kunnen worden geminimaliseerd door de gezondheid van het haar te bevorderen, het te behandelen met TLC, een gezond dieet te volgen en voldoende hydratatie van binnen en van buiten", zegt François. Hij raadt aan om extra tijd te nemen om haar met je vingertoppen te ontwarren om schade te minimaliseren, vervolgens supersterke strengen met een leave-in conditioner te gebruiken, en zijn Overnight Repair Treatment Oils te gebruiken om gespleten punten te genezen en te verzegelen met hun voedzame melanges van jojoba, zoete amandel, en arganolie. Regelmatig maskeren van diepe hydratatie is een andere manier om beschadigd haar te herstellen voor sterkere, dikkere en glanzendere lokken.