annazimmer.reismee.nl

Hoe crowdsourcing de creatie mogelijk maakte van een make-uplijn voor huidtinten

Vier jaar geleden plaatste Deepica Mutyala een YouTube-video (gemaakt op een iPhone) waarbij ze haar donkere kringen corrigeerde met een rode lippenstift (MAC Lipstick in So Chaud). Het ging viraal, en vandaag heeft het meer dan 10 miljoen views verzameld. Om eerlijk te zijn, het was niet echt het feit dat een rode lippenstift werd gebruikt om correct te kleuren. Toen ik het voor het eerst zag, ging het meer om een meisje met een bruine huid dat sprak over wat miljoenen andere meisjesachtige pigmentatie met bruine huid betreft. Dit gesprek bestond amper in 2015. Vandaag wordt u in 2019 opgeroepen vanwege uw gebrek aan diversiteit en inclusiviteit, of u nu een videomaker of een merk bent. En je kunt mensen zoals Mutyala daarvoor danken.

Op basis van de kracht van haar stem creëerde ze afgelopen jaar Live Tinted, een online community die eerder gemarginaliseerde huidtinten laat zien en er een dialoog omheen opbouwt. Dat is vandaag gesegmenteerd tot een lancering van haar eerste partij producten, genaamd Huesticks. "We hebben ook huidverzorgingsingrediënten zoals hyaluronzuur, squaleen en vitamine C + E om u een make-upproduct met huidverzorgingsvoordelen te geven. De Huestick is ontwikkeld om onze make-uproutine korter en eenvoudiger te maken, "zegt Mutyala. Ze zijn een redelijk revolutionaire reeks kleurcorrectors die ook werken als multifunctionele schoonheidsproducten (corrector-lipstick-oogschaduw-blozen). "De reis van het bouwen van de Live Tinted-community en de overweldigende feedback die we continu ontvangen, laat me weten dat ik niet de enige was die zich buitengesloten voelde door het schoonheidsverhaal", zegt ze. "Die droom van het hebben van mijn eigen merk werd een imperatief en voedde mijn vastberadenheid om dit te realiseren."

Het leven heeft een volledige cirkel bereikt met billboards op Times Square (ze maakt deel uit van de nationale advertentiecampagne van Mastercard om vrouwelijke ondernemers die impact hebben) onder de aandacht te brengen, terug naar de rode lippenstift die haar voortstuwde in de kracht die ze nu is. Een van de redenen achter Mutyala's succes is haar vermogen om elk deel van haar Amerikaanse en Indiase identiteit online te delen met grote authenticiteit. Voor sommigen lijkt een typisch Indiaas gezin misschien excentriek, maar voor de rest kunnen we ons allemaal identificeren met overbezorgde maar ondersteunende ouders, gekke afgedrukte 'nachtjes' en OTT-huwelijken van de afgelopen weken. Deze verhalen bestonden op hetzelfde platform waar Mutyala iconische schoonheidsproducten beoordeelde met uitgebreide gemakkelijk aan te passen make-uphandleidingen. Dit was een geweldige inhoud en het leidde ertoe dat ze 202K volgde op haar persoonlijke account en bijna 65.000 op Live Tinted. Een paar weken na haar megalancering haalden we haar in om te vragen wat er nodig was om een beslissende stem te maken.

Live Tinted was een van de eersten in zijn soort om de gesprekken die het tot stand bracht te creëren. Wat waren je hoogtepunten?

Het gaat allemaal om uitdagende concepten van schoonheid. We hebben mensen met kleuren uit talloze achtergronden, carrières, huidtinten, net zo divers, en toch is er één rode draad: ze zijn allemaal inspirerend en buigen en breken muren en plafonds in hun respectieve vakgebieden. Ons hele proces [van het maken van de Huesticks] van begin tot einde was absoluut crowdsourced. We verzamelden onze community, vroegen hen wat ze graag wilden zien, waar ze mee worstelden (een grote meerderheid noemde donkere vlekken, hyperpigmentatie en donkere kringen) en we hebben ons eerste product voorzien van hun feedback. Zodra we met productontwikkeling begonnen, stond de gemeenschap centraal in de discussie. We hadden mensen (van gewone communityleden tot make-upartiesten) die het product testten. Elke iteratie was gebaseerd op de feedback van testers - dit was voor mij zo'n belangrijk onderdeel van het productontwikkelingsproces. We hebben in feite een product van de community gemaakt voor de community.

Hoe financier je een project als dit?

De wereld van fondsenwerving kan erg door mannen worden gedomineerd, maar ik had het geluk dat VC-bedrijven achter mijn visie zaten en hun middelen erin stopten. Ik heb een pre-seed op de markt gebracht om het product op de markt te brengen, zodat zoveel mogelijk vrouwelijk gefundeerde VC-bedrijven erbij betrokken zijn. De energie, inspiratie en ondersteuning die ik van hen heb ontvangen, is van onschatbare waarde geweest. Anu Duggal, Payal Kadakia, Shivani Siroya, Sherry Jhawar, Allison Statter, Jesse Draper en Aubrie Pagano zijn enkele van de ongelooflijke vrouwen die achter mijn merk hebben gestaan.

Je reis heeft je van beautyblogger naar community builder en nu productontwikkelaar gebracht. Wat waren je grootste lessen?

Droom en doe: het onmogelijke bereiken begint met een droom, en wanneer het gepaard gaat met de drive en de middelen om erachteraan te gaan, is het een krachtige combinatie. Ik heb geleerd dat het cruciaal is om door te gaan met het uitvoeren van wat soms de microscopische details aanvoelen, terwijl ik mezelf toestaat grote dromen te blijven hebben. Het is belangrijk om het perspectief van de vogelperspectief te kunnen zien en in te kunnen zoenen op de kleinste details. Er is zoveel dat ik wil dat we bereiken. Mijn visie voor mijn merk is afgestemd op mijn grotere visie op de schoonheidsruimte en ik moet stap voor stap doen om er te komen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!